Mithra Pharmaceuticals

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL20, lokale fondsen, etc.
Lama Daila
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 2071

Re: Mithra Pharmaceuticals

Berichtdoor Lama Daila » 11 Jan 2019 16:57

joe 123 schreef:
Lama Daila schreef:
Hoebeet schreef:Het probleem zit 'm inderdaad in 't het woordje "commercial" in dat PB. "Strategic" zou meer helderheid hebben geschapen. Maar het lijkt me logisch, dat een partner die (mee) de combi uitvoert, vervolgens ook het commerciële
deel - lees: de verkoop - voor z'n rekening neemt.

Zoals eerder gepost: speculatie hierover wordt niet makkelijker met het nieuwe product. Maar uiteindelijk hebben ze aan het eind van élke F3, een partner nodig voor de verkoop.

D-mono studie doen ze zelf.
Peri studie doen ze zelf.
D-combi ?

Ik denk ook dat Mithra wat kampt met resource issues en de juiste profielen om alle studies zelf te doen. Ze moeten prioriteiten leggen en die D-combi lijkt niet de eerste prio. Hopelijk kunnen ze met de hulp van ICON en LBR en de invulling van de vacatures (CMO, medical adviser and fout research study leaders) al ver genoeg springen. Een goede strategische partner die al deze profielen op de bank heeft zitten zou nochtans handig geweest zijn.

“Mithra will partner with ICON Plc (NASDAQ: ILCR) for the management of the pivotal phase III study. ICON is a leading global clinical research organization with extensive experience in studies concerning the treatment of VMS. ICON has a strong track record of delivery, with >85% of trials completing within or ahead of the contracted milestones.
Mithra will in addition also work with LBR, an expert US-based clinical and regulatory consulting services company with a strong track record in women’s health clinical study project management. LBR recently completed the successful management of two major women’s health phase III clinical studies in the USA which supported FDA approval of two drugs.
In order to further strengthen the Company’s strategic and operational leadership, recruitment is currently underway for a Chief Medical Officer. Mithra is also in the process of recruiting a medical advisor and four clinical research study leaders, associates and support staff to help ensure the study is executed to the best standards, on time and budget.”

Lama,spijtig dat je niet meer bij Sofie op de koffie kan om meer verduidelijking te verkrijgen.
Mss via galapagos ? Grapje !

Ik zou wel nog eens een interview willen afnemen met het management van Mithra. Sofie heeft me daar al geïntroduceerd. Maar het zal voor later zijn, als ik er wat tijd voor vind.
In mijn interview met Sofie hebben we natuurlijk ook wel wat gesproken over haar ex-werkgever, maar ik heb op vraag van Sofie daar niet te veel over vermeld in het artikel. Niet omdat het negatieve feedback was, want dat was het niet, maar omdat het uiteraard aan Mithra zelf is om uitspraken te doen over de huidige stand van zaken. We hebben het trouwens ook even gehad over de concurrenten van Mithra zoals TherapeuticsMD en Astellas.
Backerrr liked last!
https://twitter.com/lama_daila

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

Fintech13
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 208

Berichtdoor Fintech13 » 11 Jan 2019 17:02

Lama Daila schreef:
joe 123 schreef:
Lama Daila schreef:
Hoebeet schreef:Het probleem zit 'm inderdaad in 't het woordje "commercial" in dat PB. "Strategic" zou meer helderheid hebben geschapen. Maar het lijkt me logisch, dat een partner die (mee) de combi uitvoert, vervolgens ook het commerciële
deel - lees: de verkoop - voor z'n rekening neemt.

Zoals eerder gepost: speculatie hierover wordt niet makkelijker met het nieuwe product. Maar uiteindelijk hebben ze aan het eind van élke F3, een partner nodig voor de verkoop.

D-mono studie doen ze zelf.
Peri studie doen ze zelf.
D-combi ?

Ik denk ook dat Mithra wat kampt met resource issues en de juiste profielen om alle studies zelf te doen. Ze moeten prioriteiten leggen en die D-combi lijkt niet de eerste prio. Hopelijk kunnen ze met de hulp van ICON en LBR en de invulling van de vacatures (CMO, medical adviser and fout research study leaders) al ver genoeg springen. Een goede strategische partner die al deze profielen op de bank heeft zitten zou nochtans handig geweest zijn.

“Mithra will partner with ICON Plc (NASDAQ: ILCR) for the management of the pivotal phase III study. ICON is a leading global clinical research organization with extensive experience in studies concerning the treatment of VMS. ICON has a strong track record of delivery, with >85% of trials completing within or ahead of the contracted milestones.
Mithra will in addition also work with LBR, an expert US-based clinical and regulatory consulting services company with a strong track record in women’s health clinical study project management. LBR recently completed the successful management of two major women’s health phase III clinical studies in the USA which supported FDA approval of two drugs.
In order to further strengthen the Company’s strategic and operational leadership, recruitment is currently underway for a Chief Medical Officer. Mithra is also in the process of recruiting a medical advisor and four clinical research study leaders, associates and support staff to help ensure the study is executed to the best standards, on time and budget.”

Lama,spijtig dat je niet meer bij Sofie op de koffie kan om meer verduidelijking te verkrijgen.
Mss via galapagos ? Grapje !

Ik zou wel nog eens een interview willen afnemen met het management van Mithra. Sofie heeft me daar al geïntroduceerd. Maar het zal voor later zijn, als ik er wat tijd voor vind.
In mijn interview met Sofie hebben we natuurlijk ook wel wat gesproken over haar ex-werkgever, maar ik heb op vraag van Sofie daar niet te veel over vermeld in het artikel. Niet omdat het negatieve feedback was, want dat was het niet, maar omdat het uiteraard aan Mithra zelf is om uitspraken te doen over de huidige stand van zaken. We hebben het trouwens ook even gehad over de concurrenten van Mithra zoals TherapeuticsMD en Astellas.

Lama... nu maak je me wel nieuwsgierig :)

Anyway, als het negatief was zou jij geen Mithra aandeelhouder meer zijn veronderstel ik.

Ik ben toch uiterst benieuwd naar de komende weken.

watcher
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 7

Berichtdoor watcher » 11 Jan 2019 19:43

Mithra zet in op levenslange oplossing vrouwen

Mithra kondigde deze week aan dat het zijn E4-platform uitbreidt en richt zich daarbij op de markt voor vrouwen in de perimenopauze. Het kandidaatmiddel PeriNesta heeft de potentie om het eerste product te worden om vrouwen die hier last van hebben een verbeterd anticonceptiemiddel te bieden en daarbij opvliegers aan te pakken, volgens het bedrijf.

Mithra hoopt PeriNesta op zijn vroegst in 2023 te kunnen lanceren. Perimenopause treft zeker 18 miljoen vrouwen in belangrijke Europese markten en de Verenigde Staten, aldus het bedrijf.

Verder is Mithra van plan om de voorbereidingen voor zijn geplande Fase3-studie met het middel Donesta te versnellen. Daarom is onderzoeksbedrijf ICON aangesteld om de onderzoeksstudie met de potentiële hormoontherapie voor vrouwen in de overgang te leiden. De patiëntenwerving begint naar verwachting in de tweede helft van 2019, afhankelijk van de benodigde goedkeuring van toezichthouders, aldus het bedrijf. Mithra hoopt Donesta eind 2023 te kunnen lanceren. De markt voor vrouwen in de overgang groeit in 2025 naar 16 miljard dollar, verwacht Mithra.

Met Estelle als anticonceptiemiddel, PeriNesta in de perimenopauze en Donesta in de menopauze kan Mithra vrouwen een "levenslange oplossing bieden" zonder dat ze van geneesmiddel hoeven wisselen. En dat kan de potentiële verkoop van het geneesmiddel "een boost geven", verwacht KBC Securities. Het aandeel Mithra steeg deze week ruim 8 procent.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2596

Berichtdoor Beheerder » 11 Jan 2019 21:08

Uitgelicht: biotech in trek op de beurs
11 januari 2019 19:30 Redactie

(ABM FN-Dow Jones) Aandelen van biotechfondsen waren deze week in trek in Amsterdam en Brussel. Bedrijven als Galapagos, Biocartis, Mithra en Celyad deden het goed, net als Pharming, Bone Therapeutics en MDxHealth. Een aantal van die bedrijven stond ook in de spotlights tijdens de jaarlijkse JPMorgan Healthcare Conference in het Amerikaanse San Francisco.

Lees meer op: https://beursig.com/beursnieuws/uitgeli ... -de-beurs/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

joe 123
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 75

Berichtdoor joe 123 » 14 Jan 2019 09:33

Beleggers hebben Mithra blijkbaar terug in de armen gesloten.

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 582

Berichtdoor Hoebeet » 14 Jan 2019 10:27

Nou ja: we hebben nog de E-data en een E-partner tegoed.

Hóe goed gaan die data zijn?
Hoeveel shortjes zitten er nog in Mithra? Die kunnen nog voor een leuke versterking van de eventuele upswing zorgen.
Of kiezen die vóór de data het hazenpad? Dat zou dan vooraf reeds voor druk naar boven kunnen zorgen.
Hoeveel indruk heeft Mithra bij Jeff. gemaakt? Genoeg om reeds vóór die twee events kopers te trekken?
Wát gaat die E-deal opleveren, qua upfront?
Ik sluit niét uit, dat bij een sappige upfront, enige tijd later zal worden aangekondigd dat ze de D-combi óók "zelf"
gaan doen; eventueel ondersteund met een kleine emissie.
En hoeveel goed nieuws zit nu reeds in de koers?

Ik lees hier en daar voornemens voor winstnemingen. Zelf heb ik - zoals gepost - 'n paar dagen geleden reeds ruim
1/3 verkocht: met de rest blijft ik LT zitten, denk ik. Bij goede data/deal, uiteraard. Ik verwacht dat dán,
eventuele winstnemingen door de kleintjes, zullen worden opgevangen - en meer dan dat - door instappende grootjes. ;)

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Hoebeet » 14 Jan 2019 14:33

"Dus"...

Hoebeet schreef:[...Dát gezegd hebbende, vind ik het toch wel teleurstellend dat er kennelijk, na zoveel maanden, nog steeds geen adequate partner voor Donesta is gevonden.
In mijn optiek heb je ófwel "een potentiële blockbuster in huis"; dan staan "ze" in de rij om te tekenen bij 't kruisje. Ófwel je schakelt Rothschild & Co in voor een "structured partner search process"...

...ófwel je houdt je strategische optie open om 't tóch zelf te doen. En je schakelt Rothschild in om het commerciële vervolgtraject voor te bereiden....Wat me dan weer redelijk vroeg lijkt, gezien 't parcours dat
nog moet worden afgelegd.

'Tis wat :?

Biotechbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101

Berichtdoor Biotechbeliever » 14 Jan 2019 16:44

Omhoog zoals het moet. :D

joe 123
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 75

Berichtdoor joe 123 » 14 Jan 2019 16:50

Op zulke rode dag mooi in het groen. Kopers van over de plas die iets opgevangen hebben?
PB op komst?

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Hoebeet » 14 Jan 2019 18:32

...wat MDX-mannen die troost komen zoeken bij de dames :D