Unitronics

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 57

Re: Unitronics

Berichtdoor rikvanlooy » 15 Sep 2018 13:24

josymar schreef:Aan rikvanlooy,

Hebben de brokers je inmiddels geantwoord op de vraag over al dan niet 30% roerende voorheffing?
Kan/gaat de ceo maatregelen nemen voor de Belgische aandeelhouders?

In principe zal er 30 % afgehouden worden van de waarde van de spin-off (dus 30 % van 52/53 % van de waarde).

Unitronics is aan het uitzoeken hoe ze dit kunnen vermijden. Het zal nog een tijdje duren vooraleer men (we) zal (zullen) weten of die 30 % zal worden afgehouden.

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of men verkoopt of niet. Als het aandeel (de aandelen) 15 à 17 % stijgt(en) na de spin-off, heeft men er (virtueel) geen geld aan verloren, maar men heeft dan wel minder cash.

Die parkeergarages kunnen veel geld opleveren de volgende jaren. De bouwheer die men gebruikt voor de laatste 2 contracten zal er voor zorgen dat er de volgende jaren nog verscheidene andere projecten zullen komen. Ik ben dan ook niet echt geneigd om vlug te verkopen.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 89

Berichtdoor josymar » 15 Sep 2018 13:42

Bedankt voor het antwoord.
Het is onmogelijk te voorspellen hoe het Unitronics-aandeel na afsplitsing van de spin-off zal evolueren. Zou best kunnen dalen na afsplitsing van het meest beloftevolle gedeelte. En het aandeel van de spin-off zelf zal al met 30% moeten stijgen om het verlies door de roerende voorheffing ongedaan te maken.
Heb zelf al meer dan een derde van mijn Unitronics verkocht. Als alle Belgen tegelijk gaan verkopen, dreigt het aandeel weer flink te gaan dalen. Wou dat ik een kristallen bol had.

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Berichtdoor Gentse strop » 15 Sep 2018 15:04

Ik kijk positief tegen Unitronics aan. Had bij de aankondiging een mail verzonden hoe ze de 30% RV gaan behandelen voor de Belgen, helaas nog steeds geen antwoord ontvangen over deze vraag.
Ik verwacht idd ook meer inkomsten de komende jaren, de (F)CF zal hierdoor hoogstwaarschijnlijk mee gaan stijgen. Ik verkoop ook niet, dit aandeel is er eentje voor de lange termijn, vooral het feit als je nu verkoopt je automatisch weet dat je ze nooit meer in portefeuille kan hebben geeft mij persoonlijk de doorslag.
De automobielsector blijft groeien, de ruimte voor wagens kwijt te geraken (= parkings) steeds meer en meer beperkt. Er is dus voldoende potentieel!

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 16 Sep 2018 09:55

Nieuw contract voor autonoom parkeergebouw in Boston voor een bedrag van 10,1 miljoen dollar.
Voor de split-off van "Utron" verwijzen ze naar hun bericht van 20 augustus.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 16 Sep 2018 16:46

Koers stijgt met bijna 10%. Verband met aankondiging vanochtend van nieuw contract voor autonoom parkeergebouw?

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 57

Berichtdoor rikvanlooy » 17 Sep 2018 13:45

josymar schreef:Koers stijgt met bijna 10%. Verband met aankondiging vanochtend van nieuw contract voor autonoom parkeergebouw?

Het is natuurlijk het nieuwe contract dat het verschil maakt. De laatste 3 contracten (in 2020 in de boeken) brengen nu al 50 % meer op dan het totaal voor parking solutions van vorig jaar.

De potentiële groei is enorm voor Unitronics. Als het bedrijf werkelijk doorbreekt, spreken we van een veelvoud van contracten zoals dit.

Het aandeel staat nu (bijna) op recordkoers in Tel Aviv. Het aandeel is nu 6,9 euro waard (enkele jaren geleden kon men nog aan 0,75 euro kopen). Het aandeel heeft nooit hoger gestaan dan 6 euro in Brussel. In mijn portefeuille is Unitronics nog steeds belangrijker dan Payton Planar, omdat ik denk dat Unitronics een grotere groeimarge heeft. We zullen zien wie gelijk zal krijgen.

Unitronics en Payton zijn de grootste posten in mijn portefeuille.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 17 Sep 2018 14:08

Peiling bij aandeelhouders van Unitronics
Bij de delisting van Unitronics in Brussel enkele maanden geleden werd met Binckbank afgesproken dat Brinckbank (uitzonderlijk) bereid zou zijn om de aandelen in portefeuille te houden en in Tel Aviv te verkopen tegen de NORMALE kosten.
Bij meerdere (niet alle) verkopen van Unitronics-aandelen blijkt Binckbank nu een "wisselkoersmarge" aan te rekenen, waardoor de kosten gemakkelijk verdubbelen. Dat was bij mijn weten niet afgesproken en ik ga er dus niet mee akkoord.
Wat is jullie ervaring?

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 17 Sep 2018 14:43

Heb net bericht gekregen van Binckbank dat ze uitzonderlijk de wisselkoersmarge bij verkoop van Unitronics zullen laten vallen omdat het aandeel is aangekocht op Euronext Brussel.

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Berichtdoor Gentse strop » 08 Okt 2018 14:18

Nieuws in de bus vandaag inzake de spin-off:
http://www.unitronics.com/wp-content/up ... olders.pdf

http://www.unitronics.com/wp-content/up ... olders.pdf

Ik blijf me afvragen hoe het zit voor belgische aandeelhouders (tax op spin-off)

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 04 Nov 2018 17:44

Persmededeling:
" regarding projects for the construction of two autonomous vehicle storage in New York City, USA (collectively, the "Project"), the Company hereby announces that due to the possibility of changing ownership of project entrepreneur (the "Entrepreneur") , and to his request, on November 1, 2018, Unitronics Systems Inc., a wholly owned USA subsidiary , signed an agreement with the Entrepreneur to hold the performance of the project (hereinafter: the "Agreement"). As part of the Agreement, the Entrepreneur undertook to pay a consideration that would put the company in a situation where holding the project would not have negative influence on Company's financial results."

Betekent dat dat het "project" van twee automatische parkeereenheden op losse schroeven komt te staan? Dat zou een flinke tegenvaller zijn. Verklaart dat de recente koersdaling van 3024 naar 2567 agarot (met vandaag bijzonder hoge omzet)?