Gazprom

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
leffies
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 4

Gazprom

Berichtdoor leffies » 10 Jan 2012 20:17

Gazprom is het grootste bedrijf in Rusland en het grootste aardgasbedrijf ter wereld. Op de thuismarkt bezit het een monopolie en het voert vooral gas uit naar West-Europa. Het bedrijf heeft zeer sterke banden met de Russische overheid en is trouwens voor 50% in handen van de Russische Federatie. Het bedrijf staat dus ideaal gepositioneerd bij het verdelen van nieuwe te ontginnen velden. Gazprom bezit tevens een gigantische pijplijninfrastructuur met een bijna monopoliepositie van het Verre Oosten tot Polen. Gazprom is tevens voor 15% van de groepsactiviteiten aanwezig in de oliesector.

Met een K/W van 4,5 is dit een koopje.
Mogelijk risico is een wijziging in het politieke landschap in Rusland of een vertraging in de liberalisatie van de gasmarkt op het thuisfront.

Ik stem op Poetin!
In port: KBCA,ArcelorMittal,Ageas,Delhaize,Nyrstar,Orange,GDF,SBMOffshore,RDSA,STM,Telefonica,Bankia,Gazprom,PBR,Vale

Word gratis lid op Beursig.com (klik hier)
Enkele voordelen: minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot beurs-chatbox

Tips, aanbiedingen en beleggingsinspiratie in uw mailbox?

respect voor privacy + eenvoudig uitschrijven

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Gazprom

Berichtdoor leffies » 04 Feb 2012 14:13

Het Russische staatsconcern Gazprom verklaart dat het al zijn verplichtingen over de levering van aardgas aan Europese landen nakomt. Dat zegt het bedrijf nadat de Europese Commissie vandaag bevestigd heeft dat verschillende EU-lidstaten met verminderde leveringen geconfronteerd worden omwille van de extreme koude in Rusland.
"Gazprom is verplicht het volume gas te leveren dat in de akkoorden beschreven staat. Deze verplichtingen worden momenteel gerespecteerd", verklaarde Sergej Komlev van Gazprom Export aan het persbureau Tass.

Te grote vraag
"Maar", voegde hij eraan toe, "de consumenten (in Europa) vragen grotere volumes dan we verplicht zijn te leveren". Volgens de Commissie krijgen acht Europese landen minder aardgas geleverd dan normaal. Bijvoorbeeld Italië ontvangt 30 procent minder Russisch gas, Oostenrijk 24 procent. (belga/ep)

Laat het maar vriezen :D
In port: KBCA,ArcelorMittal,Ageas,Delhaize,Nyrstar,Orange,GDF,SBMOffshore,RDSA,STM,Telefonica,Bankia,Gazprom,PBR,Vale

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor leffies » 19 Apr 2012 22:09

Gazprom heeft interesse in Griekse energiebedrijven

De Russische energiereus Gazprom heeft interesse in een overname van het Griekse gasbedrijf DEPA, dat voorlopig nog in handen is van de Griekse staat. Dat heeft vicevoorzitter van het Russische Gazprom, Alexander Medvedev, zaterdag aan het Russische persagentschap Interfax gezegd in Moskou.
Het Russische staatsbedrijf heeft zijn interesse officieel meegedeeld aan de bevoegde ministeriële commissie in Athene. 'We hopen in aanmerking te komen als overnemer', klonk het. 'Wij zijn bereid een realistische prijs te bieden, wij zullen niet te veel betalen'. Volgens Russische media zijn er intussen 17 geïnteresseerden uit 12 landen voor DEPA.
De Russische energiereus zou ook interesse hebben in het overnemen van twee olieraffinaderijen, die nu uitgebaat worden door Hellenic Petrolium. Er is nog niets beslist over een mogelijk bod.
Het noodlijdende Griekenland wil verschillende staatsbedrijven privatiseren om met de opbrengst de schuldenlast te verlagen.

Opkopen voor een prikje die failliete handel ;)

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 31

Berichtdoor Pennystocker » 19 Apr 2012 23:03

Leffies, toen ik de eerste zin las van je laatste bericht dacht ik direct hetzelfde als wat je als slot zegt. Bedrijven met flink veel kapitaal kunnen in deze tijden overnames doen voor scherpe prijzen. Daarna reorganiseren en in betere tijden dubbel en dwars terugverdienen.

Waar kun je de aandelen het beste kopen, op de hoofdnotering of elders?

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor leffies » 21 Apr 2012 13:25

Ik koop ze op de OTC: OAO Gazprom -ADR-
Ticker: OGZPF

Ze zijn al een tijdje in dalende lijn door de sterke daling van de gasprijs...

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 31

Berichtdoor Pennystocker » 23 Apr 2012 07:57

leffies schreef:Ik koop ze op de OTC: OAO Gazprom -ADR-

De gasprijs viel mij ook al laatst op toen ik op 'commodities' zocht, ongeveer op year-low toch? Toch vreemd als je ziet dat het een brandstof is en andere prijzen van brandstoffen juist stijgende zijn.

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor leffies » 23 Apr 2012 19:13

Pennystocker schreef:
leffies schreef:Ik koop ze op de OTC: OAO Gazprom -ADR-

De gasprijs viel mij ook al laatst op toen ik op 'commodities' zocht, ongeveer op year-low toch? Toch vreemd als je ziet dat het een brandstof is en andere prijzen van brandstoffen juist stijgende zijn.

Pennystocker, de wereldwijde gasvoorraad wordt geschat als voldoende voor de komende 250 jaar en is dus niet zo snel met uitputting bedreigd als bv. aardolie.
En de winters worden minder streng, ook in Siberië ;)

Rode baron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 0

Berichtdoor Rode baron » 24 Apr 2012 13:13

Hallo,
Ik denk dat je Gazprom toch ook moet zien als Petrobras. Het wordt gestuurd door de staat. De gasprijzen in Rusland en bevriende landen worden naar mijn mening gedicteerd door het Kremlin. Wat betekent dat een normale winstmarge daar niet mogelijk is. Kijk maar naar Petrobras ondanks zijn prachtige vooruitzichten is het, het enige olieaandeel dat blijvend achteruitgaat. Groetjes.

JameyGrant
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor JameyGrant » 07 Aug 2012 10:51

zaterdag aan het Russische persagentschap Interfax gezegd in Moskou.

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor leffies » 07 Aug 2012 18:57

JameyGrant schreef:zaterdag aan het Russische persagentschap Interfax gezegd in Moskou.

ofwel klopt er iets niet met uw zinsbouw,

ofwel begrijp ik het niet :roll: