Beste kredietkaart

Bespreek hier diverse vormen van sparen, spaarrekeningen en rentes, rentewijzigingen, etc.
Plaats reactie
Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 60

Beste kredietkaart

Berichtdoor Kevander » 18 Jun 2014 20:31

Ik beschik op dit moment over de VISA Classic kaart van BNP Paribas, een goeie kredietkaart (maar blijkbaar moet ik het een uitgestelde debetkaart noemen?)
Maar aangezien ik mijn zichtrekening heb weggenomen bij BNP, wil ik mijn kredietkaart koppelen aan mijn zichtrekening bij Keytradebank maar dat lukt niet.
Dus enige oplossing! Kaart stopzetten en op zoek gaan naar een alternatief.

Ik ontdekte dan Beobank (Q8 World Mastercard), ideaal zijn de tonnen kortingen en het feit dat het onafhankelijk is van de zichtrekening.
Maar ergens moeten nadelen zitten, die zijn als volgt:

- bedrag van kredietopening: 1250 euro
- Jkp: 14,50%
- actuariële nalatigheidsintrestvoet: 14,98%
- actuariële debetrentevoet: 13,62%

Dus Beobank valt af wegens de woekerrentes. Keytrade zelf wil ik niet nemen (of is laatste keuze) omdat die kaart mij geen voordelen biedt.

Wie kent er betere, goedkope maar vooral interessante alternatieven?

Even mijn situatie schetsen:
Mijn uitgaven:
- Tankbeurten in Q8 of Esso (3X/maand = Totaal: 150 euro)
- Herladen telefoon bij Mobile Vikings (1 tot 2X/maand = Totaal: 15 tot 30 euro)
- Aankopen in winkels (bedragen vanaf 50 euro betaal ik met VISA)
- Boeken van reizen (1 tot 2X per jaar = ong. 700 euro/jaar)
- Bieden van hotelgarantie (hiervoor is een kredietkaart vereist, moest ooit op reis 250 euro van de bank gaan halen omdat ik geen VISA kaart had, dat is de reden dat ik er toen één genomen heb)

Geld mag maandelijks AUTOMATISCH van mijn zichtrekening gehaald worden, ik wil GEEN rente betalen!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2914

Re: Beste kredietkaart

Berichtdoor jens_dev » 19 Jun 2014 08:46

"Bedrag van kredietopening" is geen nadeel. Dat is gewoon je limiet. Je kan moeilijk aankopen doen als je limiet €0 is.

Alle drie percentages lijken me niet relevant wanneer je gewoon netjes je afrekeningen betaalt of laat domiciliëren. Dan zal je nooit rente betalen.
Never waste a good crisis