Galapagos - GLPG

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2471

Re: Galapagos

Bericht door jack. »

Stephan schreef:Heel simpel toch, die koersdoelverlaging van UBS ligt aan de basis !
Dan kan er opnieuw lager gekocht worden of zie ik dat verkeerd ?i
zo zie ik het ook en dat heb ik ook 2x gedaan gisteren nadat ik vrijdag alles verkocht had en moesten ze nog lager gaan zal ik er nog wat bijkopen :)

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1530

Bericht door Umi »

tomulnrs schreef:Rare beursdag.
Nogmaals maar eens bijgekocht, weliswaar voor op de Nasdaq dit keer te kopen met dank aan de lage USD.

Ik zie geen enkele echt negatieve bericht over GLPG, en ook deze koersdaalverlaging is toch maar relatief en is toch nog steeds Meer als 10% boven de huidige koers...
Zo een sterk bedrijf en voorlopig zo ondergewaardeerd op de beurs. Ondanks dat dit op de radar van iedere Europese biotech-volger moet staan?
Dat maakt toch niet uit?
Koers van Gala in USD of EUR past zich toch aan aan de wisselkoersverschillen. Tenzij je nog geld op een dollarrekening had staan, moet je nu nog eens dokken op de 'wisselkoersmarges' bij aankoop & bij verkoop. Bij Binck is dat 0,45% marge per transactie!
Daarnaast is de 'lage' USD ook relatief. Die staat nu gewoon op z'n LT gemiddelde (tussen 1,20 & 1,30)

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5796
Contacteer:

Bericht door Founder »

Qua transactiekosten kan het veel schelen als iemand in de VS koopt maar ik geloof niet dat dit nu van toepassing is. Wie bijvoorbeeld via DEGIRO koopt is dan aan kosten €0,50 + USD 0,004 per aandeel kwijt, dat is vrijwel niks.
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1530

Bericht door Umi »

Beheerder schreef:Qua transactiekosten kan het veel schelen als iemand in de VS koopt maar ik geloof niet dat dit nu van toepassing is. Wie bijvoorbeeld via DEGIRO koopt is dan aan kosten €0,50 + USD 0,004 per aandeel kwijt, dat is vrijwel niks.
Is dat bij DEGIRO NL of BE?
& wat betaal je bij DEGIRO op de wisselkoersen?

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596

Bericht door 14-11-2014 »

Qua transactiekosten kan het veel schelen als iemand in de VS koopt maar ik geloof niet dat dit nu van toepassing is.
Qua kosten kan het zeer veel schelen wanneer de aandelen na specifiek nieuws tussen 23:00 uur (nabeurzen) en 9:00 uur (voorbeurzen) zo snel mogelijk gekocht of verkocht kunnen worden.

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5796
Contacteer:

Bericht door Founder »

Volgens mij van toepassing bij zowel Nederlandse als Belgische klanten. In het tarievenoverzicht zie ik 'Alle valuta via Auto FX trader 0,10%' en dit is verwerkt in de aan- of verkoopprijs. Handmatig valuta omzetten in een andere valuta is duurder maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan (gewoon alles vanaf de lopende rekening verwerken).
14-11-2014 schreef:
Qua transactiekosten kan het veel schelen als iemand in de VS koopt maar ik geloof niet dat dit nu van toepassing is.
Qua kosten kan het zeer veel schelen wanneer de aandelen na specifiek nieuws tussen 23:00 uur (nabeurzen) en 9:00 uur (voorbeurzen) zo snel mogelijk gekocht of verkocht kunnen worden.
U hoeft niet zo verlegen te zijn om de naam te verwijderen van degene die u quote ;) Misschien kunt u de lezers hier helpen door te vertellen waar u dan aandelen van Galapagos tussen 23:00 en 9:00 kunt verhandelen.
Banner liked last!
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2471

Bericht door jack. »

Op Galapagos (-5,9%, 78,12 euro) werd winst genomen na de sprong van
vrijdag. Die was te danken aan een fors hoger koersdoel bij KBC Securities,
dat volgde op goed nieuws rond het potentiële geneesmiddel GLPG1690 voor
chronische longziekten.

Voor bijkomende druk zorgde een koersdoelverlaging van UBS, van 95 tot 88
euro. Het Zwitserse beurshuis blijft bij zijn 'neutraal' advies. Analist
Marcus Koch verhoogt ten eerste zijn prognoses voor de onderzoeksuitgaven,
mede door het donderdagavond aangekondigde fase 3-onderzoek rond GLPG-1690.
Hij rekent nu op een cash burn van 240 miljoen euro in boekjaar 2018. Ten
tweede verwacht hij op korte termijn minder mijlpaalbetalingen rond het
onderzoek naar de taaislijmziekte. Beide factoren verklaren samen het iets
lagere koersdoel.

die zullen ook wel graag wat aan een lagere koers willen instappen zeker :lol:
charel01 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596

Bericht door 14-11-2014 »

Misschien kunt u de lezers hier helpen door te vertellen waar u dan aandelen van Galapagos tussen 23:00 en 9:00 kunt verhandelen.
Miusschien kunt u dan veel beter eerst de lurkers vertellen hoe laat zij via de VS kunnen reageren wanneer er tussen deze gebruikelijke tijden nieuws bekend wordt gemaakt door Galapagos dat om een reactie vraagt. Via Euronext Brussel kan dat al vanaf 9:00 uur.

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 5112

Bericht door believer »

En weer veel handel vandaag,de koers verandert nochtans nauwelijks. En zo blijft het maar wachten wachten en nog eens wachten op CF....

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1138
Contacteer:

Bericht door sharky »

Karl schreef:De koers van het aandeel Galapagos is nu weer aangekomen op de onderkant van de stijgende trend. Niet alleen de (meeste) koersdoelen van analisten laten zien dat het aandeel koopwaardig is maar volgens mij ook de technische analyse.
Ja dat lijkt er op .Het is duidelijk dat dit type aandelen vooral via nieuws een stijging kent en nadien langzaam afzwakt tot er weer iets wordt gemeld .Ik denk dat dit zolang er geen echte bevestiging komt van een of ander produkt dat men kan lanceren de koers zulke patronen zal tonen .Als ik het hier wat volg is het nog niet voor dit jaar dus het kan blijven swingen tenzij er een overnemer zich meldt .
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Ageas,Bpost ,Royal Dutch Shell ,Argenx,Galapagos en nog zeer groot deel in cash momenteel

Plaats reactie