Celyad (voorheen Cardio3 BioSciences SA)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Ronn
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 57

Re: Celyad (voorheen Cardio3 BioSciences SA)

Berichtdoor Ronn » 18 Mei 2018 11:39

Celyad is duidelijk al aan zijn herstel begonnen, KV zal snel vergeten zijn!
De gelden kunnen nu ook gebruikt worden om groei te creëren.
Zoals velen hier wordt de 30euro binnen een korte periode al verwacht.

Voor een biotechbedrijf is een regelmatige (positieve) nieuwsstroom belangrijk. Zoniet riskeren beleggers ongeduldig te geraken.
94 procent van onze aandelen zitten in vaste handen’, zegt Homsy. ‘Het gaat om de overheidsinstellingen PMV, SRW en dan heb je nog de Amerikaanse, Britse en Scandinavische fondsen die bij de beursintroductie in 2013 in het kapitaal zijn gekomen.
De prijs op de markt wordt bepaald door de particulieren, die 6 procent in handen hebben.
Homsy: ‘Bij een biotechnologiebedrijf zijn er drie soorten risico’s: technologische, financiële en operationele risico’s. Naar mijn mening liggen de technologische risico’s achter ons. De financiële en operationele risico’s zijn een beetje aan mekaar gelinkt.
6% is free float, op 9.867488 uitgegeven effecten zijn dit amper 592.070 aandelen die verhandelbaar zijn. Het is voor mij dan ook logisch dat bij zowel goed/slecht nieuws er grote schommelingen zijn in de koers.
Bij de KV zijn er 1.8mio in vaste handen terecht gekomen, ik vermoed naar de fondsen, deze kunnen nu aan sterk verminderde prijs van 22.3euro hun BEP sterk verlagen en een mooi rendement opbouwen.
Verwachtingen voor Celyad zijn hoog en ze hebben een sterke ruggegraat.
Het eerst volgende nieuws zal duidelijk maken waarom het aandeel zover terug gevallen was. Voor mij zal er eerstkomend positief nieuws volgen!

jobeke
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor jobeke » 18 Mei 2018 11:59

ik wacht op de uitbetaling van mijn ablynxkes om een deel hierin te investeren.. hopelijk ben ik nog op tijd :)

Ronn
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Ronn » 18 Mei 2018 12:10

jobeke schreef:ik wacht op de uitbetaling van mijn ablynxkes om een deel hierin te investeren.. hopelijk ben ik nog op tijd :)

Heb je enig idee wanneer dit zal gebeuren?

jobeke
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor jobeke » 18 Mei 2018 12:13

normaal vandaag ( bij sommige is het al uitbetaald maar bij keytrade heb ik nog niks ontvangen :( )

Ronn
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Ronn » 18 Mei 2018 12:26

jobeke schreef:normaal vandaag ( bij sommige is het al uitbetaald maar bij keytrade heb ik nog niks ontvangen :( )

Laat eens een mail aan Keytrade of bel ze.

sons123
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 68

Berichtdoor sons123 » 21 Mei 2018 09:59

Goed begin van Celyad aan de nieuwe beursweek.

ancaoli
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 86

Berichtdoor ancaoli » 21 Mei 2018 10:53

ancaoli schreef:Emoties lopen op :o Niet goed voor hartleiders en beursfanaten :roll:
(Grote) KV is inderdaad geen verrassing en timing kon beter, dat is duidelijk . Wat ik nu NIET zou doen is emotioneel alles buiten gooien en schuldigen zoeken. KV kan een nieuwe start betekenen; koers zal eerst stevig zakken, opp om bij te kopen, maar daarna terug opveren. Zolang het verhaal van Celyad positief blijft zal dit slechts een kleine hapering in het parcours zijn. Achteraf gezien had ik bij de laatste Spike en wetende dat de kans op een KV groot was, eruit moeten stappen om bij KV terug in te stappen maar dat zijn de fameuze vijgen na ... Zie het positieve van de KV (ten minste als ze het beoogde bedrag kunnen ophalen) en profiteer van de opportuniteit. Nu verkopen is verliezen.

Soms ben je gewoon blij gelijk te hebben ;)
Portefeuille:Galapagos, Pharm, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Velcan, Zenitel, Geron, Argenx, Enwave, Agfa, Accsys

ancaoli
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 86

Berichtdoor ancaoli » 21 Mei 2018 10:54

Al zal de biotech context (en hype?) hier ook wel mee te maken hebben :roll:
Portefeuille:Galapagos, Pharm, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Velcan, Zenitel, Geron, Argenx, Enwave, Agfa, Accsys

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 1090

Berichtdoor Lama Daila » 23 Mei 2018 16:47

Ronn schreef:Celyad is duidelijk al aan zijn herstel begonnen, KV zal snel vergeten zijn!

Voor een biotechbedrijf is een regelmatige (positieve) nieuwsstroom belangrijk. Zoniet riskeren beleggers ongeduldig te geraken.
94 procent van onze aandelen zitten in vaste handen’, zegt Homsy. ‘Het gaat om de overheidsinstellingen PMV, SRW en dan heb je nog de Amerikaanse, Britse en Scandinavische fondsen die bij de beursintroductie in 2013 in het kapitaal zijn gekomen.
De prijs op de markt wordt bepaald door de particulieren, die 6 procent in handen hebben.
Homsy: ‘Bij een biotechnologiebedrijf zijn er drie soorten risico’s: technologische, financiële en operationele risico’s. Naar mijn mening liggen de technologische risico’s achter ons. De financiële en operationele risico’s zijn een beetje aan mekaar gelinkt.
6% is free float, op 9.867488 uitgegeven effecten zijn dit amper 592.070 aandelen die verhandelbaar zijn. Het is voor mij dan ook logisch dat bij zowel goed/slecht nieuws er grote schommelingen zijn in de koers.
Bij de KV zijn er 1.8mio in vaste handen terecht gekomen, ik vermoed naar de fondsen, deze kunnen nu aan sterk verminderde prijs van 22.3euro hun BEP sterk verlagen en een mooi rendement opbouwen.
Het eerst volgende nieuws zal duidelijk maken waarom het aandeel zover terug gevallen was. Voor mij zal er eerstkomend positief nieuws volgen!

Ronn, heb je nog de link naar dit artikel?
https://twitter.com/lama_daila

Ronn
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Ronn » 24 Mei 2018 00:10

Lama Daila schreef:
Ronn schreef:Celyad is duidelijk al aan zijn herstel begonnen, KV zal snel vergeten zijn!

Ronn, heb je nog de link naar dit artikel?

Voor ik ingestapt ben heb ik mij wat ingelezen waaronder hier ook op het forum, als men eens terug gaat van waar Cardio3 Biosciences de IPO deed dan kom je wel interessante posts tegen waaronder deze, zoals je al kon lezen is deze post van 2013, na de IPO. Die aandelen verdeling viel mij wel op, zeker omdat het vanuit Homsy zijn mond zelf komt.

"Cardio3 BiosciencesBiotechnologie staat vaak synoniem voor ‘onbegrijpelijk’. CEO Chris Homsy doet heel erg zijn best met filmpjes van dokters en patiënten om hartfalen dicht bij het publiek te brengen. Zijn boodschap in een notendop: tot nu toe is er geen enkele behandeling die de onderliggende oorzaak – het aftakelen van de hartspieren – aanpakt. ‘Cardio3 is het eerste bedrijf ter wereld om een behandeling te ontwikkelen. We are going to put companies like Pfizer out of business’, lacht Homsy. ‘Er is geen enkele garantie dat onze behandeling de goedkeuring van de toezichthouders zal krijgen, maar we hebben voldoende indicaties die ons vertrouwen geven voor de fase III-resultaten – de laatste fase – voor de goedkeuring.’ Een belegger uit de zaal vroeg Homsy waarover hij zich het meeste zorgen maakt. Homsy: ‘Bij een biotechnologiebedrijf zijn er drie soorten risico’s: technologische, financiële en operationele risico’s. Naar mijn mening liggen de technologische risico’s achter ons. De financiële en operationele risico’s zijn een beetje aan mekaar gelinkt. Het komt er vooral op aan tegen eind 2014 voldoende patiënten – minstens 240 patiënten in te schrijven voor ons onderzoek. Patiënten horen niet graag dat ze slechts één kans op twee hebben op onze behandeling.’ Er zijn ook patiënten zonder behandeling nodig als controle (placebo).
Analist Jan De Kerpel van KBC Securities concludeerde na de presentatie en de vragenronde: ‘Cardio3 BioSciences is een fijn bedrijf, dat zeker niet te duur naar de beurs is getrokken. Beleggers hebben een eerste harde afspraak met Cardio3 eind volgend jaar. Beleggers die het aandeel kopen, moeten die horizon in gedachten hebben.’ Voor een biotechbedrijf is een regelmatige (positieve) nieuwsstroom belangrijk. Zoniet riskeren beleggers ongeduldig te geraken. ’94 procent van onze aandelen zitten in vaste handen’, zegt Homsy. ‘Het gaat om de overheidsinstellingen PMV, SRW en dan heb je nog de Amerikaanse, Britse en Scandinavische fondsen die bij de beursintroductie deze zomer in het kapitaal zijn gekomen. De prijs op de markt wordt momenteel bepaald door de particulieren, die 6 procent in handen hebben.'Zeker niet te duur naar de beurs, ondertussen bijna 25% eraf, maar het zal volatiel blijven doordat er maar 6 procent free float is."

Lees meer op: https://beursig.com/forum/viewtopic.php ... 0&start=50
Lampi liked last!