Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
niet meer actief
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Re: Ablynx

Berichtdoor niet meer actief » 23 Jan 2018 21:00

sanderus schreef:Het gaat voor uit met het CAPLA dossier bij de EMA.

caplacizumab - Orphan - EMEA/H/C/004426

Ablynx NV; indicated for the treatment of acquired thrombotic thrombocytopenic purpura
(aTTP).
Scope: Day 180 list of outstanding issue
Action: For adoption

http://www.ema.europa.eu/ema/pages/incl ... C500242058

Wat betekent "Day 180 list of outstanding issue"? Hoe moet ge dat interpreteren?

Word gratis lid op Beursig.com (klik hier)
Enkele voordelen: minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot beurs-chatbox

Tips, aanbiedingen en beleggingsinspiratie in uw mailbox?

respect voor privacy + eenvoudig uitschrijven

niet meer actief
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Berichtdoor niet meer actief » 23 Jan 2018 21:22

QuentinB schreef:
sanderus schreef:Het gaat voor uit met het CAPLA dossier bij de EMA.

caplacizumab - Orphan - EMEA/H/C/004426

Ablynx NV; indicated for the treatment of acquired thrombotic thrombocytopenic purpura
(aTTP).
Scope: Day 180 list of outstanding issue
Action: For adoption

http://www.ema.europa.eu/ema/pages/incl ... C500242058

Wat betekent "Day 180 list of outstanding issue"? Hoe moet ge dat interpreteren?

Heb het gevonden; we zitten dus bijna op het einde van het review process.

EMA.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Phil007 liked last!

dolfijn
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 98

Berichtdoor dolfijn » 23 Jan 2018 22:59

Bioscience schreef:Die zijn hartstikke gek . Niemand kan mijn aandelen lenen . Wordt tijd voor een shortsqueeze . Uitbranden die shorters :lol:

Heb dat berichtje ook gekregen, ik doe daar niet aan mee, dat is hier geen bibliotheek. Mijn aandelen zijn te koop aan € 100.

dolfijn
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 98

Berichtdoor dolfijn » 23 Jan 2018 23:01

Maakt Ablynx kans om binnenkort in de BEL-20 opgenomen te worden?

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 305

Berichtdoor Zeus » 23 Jan 2018 23:23

Nu op het Deense Borsen.dk (achter betaalmuur, kan het niet volledig lezen)
http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/a ... n=nyhed_03

Citi: What if Novo Nordisk pays 3.5 billion euros for Ablynx?

Citi: The US big bank has been playing with the idea that Novo Nordisk will reach just under 7 billion. DKK more in the box, paying about 3.5 billion. euro, or 26.9 billion DKK, for the Belgian biotech company Ablynx.

It equals a price of just over 46.5 euros ...
Luke666 liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 202

Berichtdoor micado » 24 Jan 2018 00:19

Zeus schreef:Nu op het Deense Borsen.dk (achter betaalmuur, kan het niet volledig lezen)

Citi: The US big bank has been playing with the idea that Novo Nordisk will reach just under 7 billion. DKK more in the box, paying about 3.5 billion. euro, or 26.9 billion DKK, for the Belgian biotech company Ablynx.

Als ze nog lang wachten zullen ze nog stukken meer kunnen betalen dan 46,50 Euro lollll kijk naar Galapagos en Argenx hoe deze zijn gestegen. :lol:

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2255

Berichtdoor a21 » 24 Jan 2018 06:06

Zeus schreef:Nu op het Deense Borsen.dk (achter betaalmuur, kan het niet volledig lezen)

Citi: Hvad nu hvis Novo Nordisk betaler 3,5 mia euro for Ablynx?
De Amerikaanse United bank heeft speelde met het idee van Novo Nordisk (Zie knop 7 miljard). Meer in het vak, en betalen dus 3,5 miljard USD. de euro, of 26,9 miljard. ons $, voor de Belgische biotech firma Ablynx.

Dit komt overeen met een snelheid van ruim EUR 46,5...

Alleen beschikbaar voor Premium-klanten
Probeer de beurs in een maand voor $2.

enzo73
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 88

Berichtdoor enzo73 » 24 Jan 2018 06:57

Ik begin toch te twijfelen aan een hoger bod van Novo Nordisk. Als er onderhandelingen bezig zijn dan weten we dat niet, maar er zijn een aantal berichten die het tegendeel aangeven.

- Bo Jesper Hansen, voorzitter RvB Ablynx, gisteren: "ik weet niet wat de onderhandelingstactieken zijn van Novo omdat ik het gewoon niet weet". Dus sinds publiek maken van het bod radiostilte bij Novo Nordisk.
- Moses die net na het bod duidelijk aangaf dat het bod te laag is en dat daar zelfs niet over gepraat kan worden
- Aat van Herk die het belangrijk genoeg vindt om een PB te brengen om aan te geven dat Ablynx moet openstaan voor dialoog
- Novo zegt dat ze meer willen bieden als ze meer info hebben, daar is dan wel overleg voor nodig.

Maar als je dat allemaal ziet dan kan je mogelijk concluderen dat er erg weinig gepraat wordt, tussen aandeelhouders en RvB, en tussen RvB en potentiële overnemers.

De kans dat Ablynx, zonder ook met Novo te praten (ze hebben daar partnerships mee) met andere kandidaten gaat praten voor een beter overnamebod lijkt me onbestaande.

Wachten op de andere om te beginnen praten?

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 545

Berichtdoor de zinker » 24 Jan 2018 07:02

ABLYNX BENOEMT DR ROBERT FRIESEN ALS CHIEF SCIENTIFIC OFFICER
GENT, België, 24 januari 2018 - Ablynx NV [Euronext Brussels en Nasdaq: ABLX] deelde vandaag de benoeming mee van Robert Friesen, PhD, als Chief Scientific Officer (CSO), met ingang 1 maart 2018. Dr Friesen zal de wetenschappelijke, onderzoeks- en technologieactiviteiten van het bedrijf leiden en zal lid worden van het Directiecomité. Hij volgt Dr Antonin de Fougerolles op, Ablynx' vorige CSO, die het bedrijf vorig jaar verliet om Chief Executive Officer (CEO) te worden bij Evox Therapeutics.
Dr Friesen heeft meer dan 20 jaar ervaring in de biofarmaceutische industrie en stond aan het hoofd van meerdere onderzoeks- en ontwikkelingsorganisaties (O&O). Dr Friesen vervoegt Ablynx van ProQR Therapeutics, een biotechnologisch bedrijf in klinische fase, waar hij momenteel Senior Vice President van de afdeling Science and Early Development is. Voordat hij bij ProQR Therapeutics in dienst trad, was Dr Friesen werkzaam bij Janssen BioTherapeutics, een bedrijf van Johnson & Johnson, als Global Head of Biologics Research, waar hij een doeltreffende O&O organisatie oprichtte van meer dan 200 wetenschappers en professionals gevestigd in Europa en de VS; en bij het Crucell Vaccine Institute, een bedrijf van Johnson & Johnson, als Vice President Preclinical and Clinical Research, waar hij het team leidde dat verantwoordelijk was voor de ontdekking, productie en preklinische ontwikkeling van monoklonale antilichamen. Vóór Crucell Vaccin Institute, was hij Head of Preclinical & Early Clinical Development bij MorphoSys.
Dr Friesen behaalde een doctoraat in biochemie aan de University of Texas en verrichtte postdoctoraal onderzoek aan de Universiteit van Groningen.
Dr Edwin Moses, CEO van Ablynx, heet Dr Friesen welkom in het team, en zei:
"Robert heeft een uitgebreide staat van dienst met het succesvol opstarten en uitvoeren van programma's voor het ontdekken van nieuwe geneesmiddelen en het opzetten van sterke onderzoeksorganisaties. We zijn verheugd dat hij zich bij ons team aansluit en de onderzoeksactiviteiten van ons bedrijf zal leiden in deze belangrijke en uiterst interessante periode voor Ablynx. We zullen zijn kritische deskundigheid en bewezen leiderschapscapaciteiten kunnen benutten bij het uitbreiden van onze gepatenteerde Nanobody product portefeuille en het uitvoeren van onze strategische samenwerkingen met grote farmaceutische bedrijven. We kijken ernaar uit Robert te verwelkomen terwijl we ons toonaangevende Nanobody platform verder ontwikkelen om zinvolle producten te leveren aan patiënten over de hele wereld, en substantiële waarde creëren voor de aandeelhouders van Ablynx."
In een reactie op zijn benoeming, voegde Dr Friesen eraan toe:
"Ik heb Ablynx lang bewonderd en ben opgetogen om op zo'n belangrijk moment de Vennootschap te vervoegen. Gezien het opwaartse potentieel van Ablynx, kijk ik ernaar uit om op zinvolle wijze bij te dragen aan het momentum van Ablynx en om ons toonaangevende Nanobody platform verder te ontwikkelen om de strategie van het bedrijf, om een volledig geïntegreerd biofarmaceutisch bedrijf te worden, vooruit te helpen. Met Ablynx' sterke pijplijn, platform en technologie, ben ik ervan overtuigd dat ons getalenteerde team nieuwe producten zal blijven afleveren aan patiënten met onvervulde medische noden waar er momenteel beperkte of geen therapeutische opties zijn."
VWarena liked last!

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2255

Berichtdoor a21 » 24 Jan 2018 07:11

[quote="enzo73"]Ik begin toch te twijfelen aan een hoger bod van Novo Nordisk. Als er onderhandelingen bezig zijn dan weten we dat niet, maar er zijn een aantal berichten die het tegendeel aangeven.

- Bo Jesper Hansen, voorzitter RvB Ablynx, gisteren: "ik weet niet wat de onderhandelingstactieken zijn van Novo omdat ik het gewoon niet weet". Dus sinds publiek maken van het bod radiostilte bij Novo Nordisk.
- Moses die net na het bod duidelijk aangaf dat het bod te laag is en dat daar zelfs niet over gepraat kan worden
- Aat van Herk die het belangrijk genoeg vindt om een PB te brengen om aan te geven dat Ablynx moet openstaan voor dialoog
- Novo zegt dat ze meer willen bieden als ze meer info hebben, daar is dan wel overleg voor nodig.

Maar als je dat allemaal ziet dan kan je mogelijk concluderen dat er erg weinig gepraat wordt, tussen aandeelhouders en RvB, en tussen RvB en potentiële overnemers.

De kans dat Ablynx, zonder ook met Novo te praten (ze hebben daar partnerships mee) met andere kandidaten gaat praten voor een beter overnamebod lijkt me onbestaande.

Denk dat er geen overname komt ,na het nieuws van vanmorgenwelk nieuws ??ik werd daarna uitgelachen
Bron: http://beursig.com/forum/posting.php?mo ... 91#preview