Mithra Pharmaceuticals

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
niet meer actief
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Re: Mithra

Berichtdoor niet meer actief » 13 Jan 2018 09:24

Oups, hebt nochtans van alles opgezocht, niet gedacht om te gaan kijken op de website van Mithra zelf!

Lama Daila
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1873

Berichtdoor Lama Daila » 14 Jan 2018 09:51

Hoebeet,
Wat is jouw visie over Mithra?
https://twitter.com/lama_daila

gregoire
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 29

Berichtdoor gregoire » 14 Jan 2018 10:12

Ik geloof in de toekomst van Mithra, maar soms heb ik mijn bedenkingen. Het is een Waals bedrijf, en ik hou enorm van de Waalse bevolking, en mentaliteit, maar in het bedrijfsleven is het toch net iets anders. Hopelijk kan de input van Coucke, daar een positieve boost aan geven. Ik heb al wat ervaring , met Waalse beursgenoteerde bedrijven, zoals iedereen hier op het forum vermoed ik? MDX Health of IBA. Ik sta nog aan de zijlijn, maar zou ook wel graag jullie visie daarop , als collega-belegger hieromtrend krijgen. :arrow: :arrow: :arrow:

enzo73
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 76

Berichtdoor enzo73 » 14 Jan 2018 10:48

gregoire schreef:Ik geloof in de toekomst van Mithra, maar soms heb ik mijn bedenkingen. Het is een Waals bedrijf, en ik hou enorm van de Waalse bevolking, en mentaliteit, maar in het bedrijfsleven is het toch net iets anders. Hopelijk kan de input van Coucke, daar een positieve boost aan geven. Ik heb al wat ervaring , met Waalse beursgenoteerde bedrijven, zoals iedereen hier op het forum vermoed ik? MDX Health of IBA. Ik sta nog aan de zijlijn, maar zou ook wel graag jullie visie daarop , als collega-belegger hieromtrend krijgen. :arrow: :arrow: :arrow:

IBA en MDX Health zijn twee "mooie" voorbeelden die je aanhaalt. MDX Health management zijn fantasten, vooral dat ze blijven durven beweren dat die omzetstijging er Q4 2017 komt, en dan blijkt daar helemaal niets van te kloppen. De oorzaak: orkanen, vertragingen, onderhandelingen, blabla.

IBA: moeilijk te beoordelen. Misschien pech door die Amerikaanse concurrent die te goedkoop is. Of misschien toch ook slecht geleid? Who knows

En ja Mithra. Fornieri is zowat een showman, maar ik geloof wel echt sterk in Estetrol in de area's waar Mithra actief is. Dus ondanks het feit dat ik ook eerder een Vlaams/Nederlands/Amerikaans bedrijf zou kopen, denk ik dat Estetrol voldoende zou moeten zijn opdat ze het daar niet kunnen verprutsen.

En Coucke is zeker geen uil, wat mij betreft dus ook positief dat hij daar grootaandeelhouder is.

Als je echt twijfelt kan je wachten op Phase 2 Donesta, om te zien wat daar van komt. Maar ik zou, als je wil instappen, dat wel doen voor Phase 3 topline Estelle want dan heb je de boot gemist.

(of dan ben je nooit ingestapt op de zinkende boot :D )
Chouffe liked last!

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 531

Berichtdoor Hoebeet » 14 Jan 2018 12:19

Lama Daila schreef:Hoebeet, Wat is jouw visie over Mithra?

Een financiële of wetenschappelijke onderbouwing kan ik je niet geven.

Maar na wat ik zo heb gelezen en gehoord (video's) is mijn inschatting, dat er bij
mislukking van Estelle en Donesta, een bodem onder de koers gaat liggen van pak
'm beet 7 euro.

Bij succes van beiden ligt de weg naar boven open tot aan een overnamebod;
waarbij de mogelijkheid bestaat, c.q. het gevaar dreigt, dat dat zich in de vorm
van een betrekkelijk laag bod middels een management-buyout plus uitrook-
procedure zal manifesteren.
Dit, gezien de lage free float en slechts een drietal groot-aandeelhouders, die zo'n
beetje 70% in handen hebben; en - gelet op de recente emissie - dat ook zo willen
houden. (Of vonden ze niemand anders ?).

"Succes" is dan overigens niét "goede werking", maar "goede werking plus een significant
betere verdraagzaamheid": op "meer van hetzelfde" zit de markt m.i. niet te wachten.

Maar goed. Met de winsten op Aby als comfortabele back-up, heb ik een deel van m'n
Aby's verruild voor Mithra. En daar er wegens winstnemingen het nodige bio-geld beschik-
baar is, is mijn verwachting, dat de koers van Mithra, richting de data, verder zal oplopen.

Ik heb dus de afgelopen week, mijn in eerste instantie bescheiden belang wat vergroot,
teneinde via winstneming vóór de data, mijn oorspronkelijke aankoopbedrag wat terug te
brengen.
Mede afhankelijk uiteraard, van de verdere ontwikkelingen bij Aby en Gala.
Nico1616 liked last!

Lama Daila
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1873

Berichtdoor Lama Daila » 14 Jan 2018 13:09

Ik al tijdje geleden mijn positie in Mithra ingenomen. Ook met winsten uit Ablynx. Uiteraard afwachten wat de resultaten met Donesta en Estelle brengen, maar bij goed nieuws zie ik toch enorm potentieel hier
https://twitter.com/lama_daila

kronos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151

Berichtdoor kronos » 14 Jan 2018 18:17

gregoire schreef:Ik geloof in de toekomst van Mithra, maar soms heb ik mijn bedenkingen. Het is een Waals bedrijf, en ik hou enorm van de Waalse bevolking, en mentaliteit, maar in het bedrijfsleven is het toch net iets anders. Hopelijk kan de input van Coucke, daar een positieve boost aan geven. Ik heb al wat ervaring , met Waalse beursgenoteerde bedrijven, zoals iedereen hier op het forum vermoed ik? MDX Health of IBA. Ik sta nog aan de zijlijn, maar zou ook wel graag jullie visie daarop , als collega-belegger hieromtrend krijgen. :arrow: :arrow: :arrow:

U vergat bij die Waalse bedrijven Hamon te noemen, ook zo'n toppertje. :D
Nico1616 liked last!

streetbob
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 194

Berichtdoor streetbob » 15 Jan 2018 15:53

Deze morgen nog ingestapt aan <11€ ;)
In port: Mdx, Nyrstar, Synergy Pharmaceuticals Inc, XLM.

sportyfo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 219

Berichtdoor sportyfo » 15 Jan 2018 18:00

een IBA-tje mogen ze wel doen (eerst naar 55 eur).. een UCB-tje ook ,-)

alle biotech stijgt, Mithra wellicht wat later omdat er "pharma" in de naam staat.

kronos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151

Berichtdoor kronos » 16 Jan 2018 16:08

streetbob schreef:Deze morgen nog ingestapt aan <11€ ;)

Daarnet eerste positie ingenomen aan 11,42. Mithra mag me verrassen in 2018, liefst in positieve zin. Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door kronos op 16 Jan 2018 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.